Online Marketing

Online Marketing

Online marketing wordt ook wel internet marketing genoemd en omvat alle marketing activiteiten voor product of dienst die via internet plaats vinden. Voorheen vond marketing plaats via traditionele kanalen zoals TV reclame, radio reclame, dagbladen, flyers, huis-aan-huis kranten, magazines en papieren mailings. Met de komst van internet heeft het ervoor gezorgd dat de bovengenoemde traditionele kanalen minder worden ingezet. Kranten vinden steeds moeilijker adverteerders en regelmatig verdwijnen magazines van de markt. Het voordeel van internet marketing is dat men veel gerichter marketing kan bedrijven dan via de bovengenoemde traditionele kanalen.

Iedereen overal en altijd online

Iedereen beschikt tegenwoordig over een smartphone en heeft hierdoor continue internet binnen handbereik. Zie je een reclame op TV en het product wekt interesse op? Dan wordt de tablet erbij genomen (het zogenoemde 2e scherm) en zoekt men tijdens het TV kijken info op over het product. Op zoek naar een zonnepanelen leverancier in de buurt? Dan zoekt men in een zoekmachine naar “zonnepanelen” of nog gerichter “zonnepanelen kopen in uden”. Ongemerkt hanteren we meerdere keren per dag internet om informatie over producten en diensten in te winnen. En telkens als je online met deze informatie in aanraking komt, kom je in aanraking met online marketing.

Bovenaan Internet, de online marketing expert

Met jarenlange ervaring in online marketing op nationaal en internationaal niveau, en in B2C en B2B omgevingen help ik bedrijven bij het selecteren van de juiste online marketing middelen. Ik leg uit hoe je er zelf mee aan de slag kan, maar neem deze activiteiten ook graag uit handen. Zodat jij of je werknemers/collega’s zich kunnen storten op jullie werkzaamheden en vakgebied. De internet marketing middelen die kunnen worden ingezet zijn vrij divers:

  • Website
    • Zoekmachine optimalisatie (SEO)
    • Conversie verbeteringen (meer informatie aanvragen, nieuwsbrief aanmeldingen, verkopen in de webshop etc.)
    • UX optimalisatie (gebruikerservaring verbeteren)
  • Social media
    • Facebook
    • Linkedin
    • Youtube
    • Pinterest
    • Twitter
    • Google+
  • Online adverteren
    • Google Adwords (SEA)
    • Display advertising
  • Blog
  • Reviews
  • E-mail nieuwsbrieven

Maar niet al deze middelen zijn relevant voor jouw bedrijf. Ik adviseer welke middelen het beste kunnen worden ingezet om nieuwe klanten te bereiken en bestaande klanten te behouden. En hoe hierdoor meer omzet, naamsbekendheid, cross sell en up sell mogelijkheden kunnen worden gerealiseerd.

Meer informatie of een keer samen zitten om de mogelijkheden te bespreken? Neem vrijblijvend contact op, of vul onderstaand contactformulier in:

Uw bedrijfsnaam (verplicht)

Uw naam (verplicht)

Uw email (verplicht)

Onderwerp

Uw bericht