Op 1 augustus heeft Google weer een significante update m.b.t het zoekmachine algoritme doorgevoerd. Deze update wordt de Medic Update genoemd. Waarom deze naam? Websites en webshops in alle branches (auto, schoonheid, entertainment etc) lijken te zijn geraakt door de update. Maar vanuit de markt zijn veel geluiden te horen dat er voornamelijk veel medische sites en websites over gezondheid positief of negatief zijn geraakt. Vandaar de naam “Medic Update”.
Het lijkt er op dat mijn site getroffen is door deze update
Zie jij sinds 1 augustus een daling in je organische bezoekers? Dan kan het zijn dat je site getroffen is door deze update. Wat kan je hieraan doen? Als je werkt volgens de Google richtlijnen dan kan je weinig aanpassen. En kan er goed een andere oorzaak zijn voor de drop in je bezoekers via Google.
Google richtlijnen
Werk je niet volgens de richtlijnen van Google? Dan is er werk aan de winkel. Google degradeert niet zomaar een website. Je krijgt ook niet zo maar een Google penalty. Wat Google wel doet is de ranking van een ondergewaardeerde (concurrerende) website verbeteren. En dit kan ten koste gaan van de ranking van jouw website of webshop. Zorg dus dat jouw website 100% zoekmachine vriendelijk is en zorg dat jouw potentiële klant of bezoeker je goed kan vinden.
Lagere bezoekersaantallen
Lagere bezoekersaantallen sinds 1 augustus (of al langer) en hulp nodig om deze aantallen te laten stijgen? Neem contact op voor advies.
Meer info over de Medic Update vind je hier : https://searchengineland.com/googles-august-first-core-algorithm-update-who-did-it-impact-and-how-much-303538