Handige SEO tools
Welke SEO tools zijn handig voor het optimaliseren van je website voor zoekmachines? Zodat je website beter gevonden wordt in o.a. Google? Onderstaand een overzicht: ScreamingFrog Tool voor SEO specialisten […]
Welke SEO tools zijn handig voor het optimaliseren van je website voor zoekmachines? Zodat je website beter gevonden wordt in o.a. Google? Onderstaand een overzicht: ScreamingFrog Tool voor SEO specialisten […]
Wat is crawlen? Google of een andere zoekmachine stuurt een webcrawler (ook bots of spiders genoemd) naar een webpagina. Deze bot volgt links naar andere pagina’s en blijft deze volgen […]
Wat is Pagination (gepagineerde content)? Pagination (gepagineerde content) is een term die wordt gebruikt wanneer content op een pagina wordt verspreid over verschillende pagina’s. Bijvoorbeeld: een categoriepagina bij een webshop […]
Waarom wordt mijn Google Review niet getoond? Er zijn 6 veel voorkomende redenen waarom een Google Review niet wordt getoond. Onderstaand vind je mogelijke oorzaken hiervoor: Links (URL’s) of e-mailadres […]
Dit jaar kondigde Google de Core Web Vitals aan. Dit worden nieuwe rankingfactoren die worden gebruikt in algoritme van Google zoekmachine. Deze vallen onder de Page Experience Update. Introductie van […]
Is het schadelijk voor SEO wanneer de alt tekst op een website niet is ingevuld? Heeft dat een negatieve invloed op je vindbaarheid in zoekmachines? Wat is een alt tekst? […]
Een discussie die lang speelt tussen verschillende partijen in de online wereld: moet je wel of geen HTML sitemap op je website zetten? Het is hierbij goed om te weten […]
Update: juli 2021 Het is vorige week nog eens herbevestigd door Garry Illyes (werkzaam bij als Google Webmaster Trends Analyst). Het advies van Google is: laat een 301 redirect minimaal […]
Google for Jobs is op 25 augustus 2020 live gegaan in Nederland. Sinds de livegang blijft Google werken aan de gebruiksvriendelijkheid van deze vacature-functie in de zoekresultaten. Gisteren, op 13 […]
Een canonical tag gebruik je in het geval van duplicate (dubbele) content. Wanneer je 2 verschillende URL’s op je site hebt met (vrijwel) dezelfde content, dan is het verstandig om […]